Forum: Åpent forum

Alt er ferdig

Så rart og se bilen stå uten å kunne bli kjørt, så rart og se den alt for møkkete buksa ligge der uten å kunne bruke den. Russ 09 er lagt til i “gjennomførte ting” og vil for evig bli sett på som et utrolig bra minne vi alle tar med oss videre i våre liv.

Men guri malla så gøy vi alle sammen har hatt det! Og nå skal vi bare fikse noen ting, så er bilen til salgs!
Det blir utrolig rart.

Lille Promille 09 vil si takk for seg, på både godt og vondt, og håper russ 2010 får det lige gøy som det vi har hatt det!!

Klar for SISTE innspurt

Ja vi må nok innse det alle mann at vår måndte som russ er over, men så mange minner vi tar med oss, og så mye glede vi har fått spredd rundt oss, så må vi vel bare ta et sørgelig farvel og se tilbake på lua etter hvert og smile på alt det som har vært.

MEN før det, så er det duket for rebus, og i skrivende stund er det kun 4 og en halv time til. Og Lille promille er ikke snauere enn at de går for seieren (selv om vi kommer til å få et hel*** jobb med det og mye motstand). Er bra vi er noen crazy chicks, da. Så vi på forhånd har tatt oss av de forskjellige “crazy” områdene fra å løpe naken til å styrte alkohol. Jeg tror vi er ganske godt forberedt i alle fall, men nervene sitter jo der.

Vi shiner opp vår lille promille i dag, så kjører dere forbi statoil i hønengata i 3 tiden så ser du oss nok.. Den har gått uten problemer siden forrige innlegg, og selv om vi har lagt til uttrykk for at det spøker, og at alt går galt så har faktisk tiden vært ganske god i sin helhet =) Og det er vi jo glad for.

Vi oppsummerer senere tenker jeg, men TENKOSS senere i dag, for vi VIL vise oss hva vi er godt for i russetoget!!! =)

Spøkelse herjer Lille Promille?

Vi har vært skeptiske alle sammen, men nå begynner vi å bli ganske overbevist. Det er noen som ikke har lyst til at vi skal ha det gøy med vår kjære Lille Promille.

Før russens dag på tusenfryd fikk vi vår kjære russegodkjent på biltilsynet, og vi har aldri vært såå glade før. Men etter dette så begynte det å skje utrolige ting med vår kjære.

Først og fremst streiket bremselysene (hva i alle dager??), så streiket fjernlysene. Ok, kanskje greit å fikse? Vi endte hvert fall opp med en tur til Nakkerud, der pappa så på bilen. Vi sjekket sikringer, ledninger… Og der kom overrasskelse nummer 1; bremseledningen, som hadde vært der dagen i forveien, var så og si SØKK vekk. Vi fant den ikke uansett hvor mye vi lette. Den var rett og slett ikke der. Så pappa koblet opp nytt med et sukk. Men det stoppet ikke her.

Nå hadde det seg slik at bilen rett og slett lot kjørelysene på hele tiden, og dermed når vi tråkket inn bremsepedalene, så sluknet de (hva i ALLE dager??). Pappa sjekket en bryter, som liksom skal justere det, og vi fant ut at den hadde blitt ødelagt (merkelig når alt var i orden dagen før.)

Fjernlysa har vi heller ikke funnet noen logisk forklaring på hvorfor ikke funket. Etter mye om og men og rastløse lille promillejenter, fant vi ut at vi skulle kjøre. Nærlysene var jo i orden, kjørelys og det samme trodde vi gjalt anlegget. Den gang ei, vi var på vei til å kjøre når pappa skriker ut til sjåføren vår: “SKRULYSENE DA?”. Det hadde vår sjåfør allerede gjort. Vi prøvde å skru på anlegget, men det fikk heller ikke strømtilførsel. ( HVA I ALLE DAGER???).

Så vi åpnet panseret, fant ingenting galt, skrudde på motoren igjen.. Og da funket ALT (Nåå begynte vi å bli oppriktig bekymret og opprørte!). Så vi skrudde på anlegget, og som om ikke det var nok så begynte det å ryke ut fra bak cd-spilleren… GREIT, nå var det nok for Lille Promille. Vi sjekket, og den ledningen som var smeltet (ganske mange meter bortover) var en ledning som har MINST SPENNING av ALLE ledninger i hele anlegget.. (HVA I ALLEE DAAAGEEER???). Vi parkerte bilen og kjørte avgårde i en Audi. Den var i alle fall rød, da, og med alkoholen i blodet koste vi oss for det. Selv om vi alle savnet vår kjære den kvelden.

En trist dag

Det var en trist dag for lille promille, da de i dag klokken 3 fikk beskjed om at vår van ikke ble ferdig til russebilgodkjenningen. Bilen har rett og slett bestemt seg for å jobbe i mot oss, og det er trist og si at
vi ser få løsninger slik det er nå.

Den tåpelige feilen vår er at vi fikk beskjed om på russebilgodkjenningen og fikse rattet, da må vi også
fikse rattstammen. Den er desverre koplet på en helt annen måte enn den før, så når vi skrur på tenningen nå,
så starter VINDUSVISKERENE av ALLE ting??

Pappa og faren til kjæresten min (Lise) har drevet på i 17 timer på to døgn, og de prøvde virkelig å få den klar.
Var et par tårer som presset seg frem når vi fikk beskjed om at det ikke kom til å fungere.

Vi håper hvert fall på å komme oss til tryvann i morgen, og Lise og Camilla tar seg turen å rydder det værste.
Kryss fingrene for oss.. det trenger vi virkelig

En regnfull dag på biltilsynet

S6300491

Vi startet dagen med at alt skulle gå topp, vi kjørte avgårde lo å koste oss.. Det var russebilgodkjenning. Jeg merker det kribler i magen til i morgen, jeg merker vi alle var glade, fornøyde og hadde smil om munnen… Helt til vi sjekka bilen vår.. Så nå har vi en liste med gjøremål, well thank u liksom!!! Så satte oss på Clint og ringte litt rundt. var koselig det også da. Fikk samlet jentene skikkelig for en gangs skyld! :)

Men men, greit å få gjort ting da.. Var foresten kick og stå der alle 26 bilene og vente på tur!! Det viser litt om hvor kos ting kommer til å bli i russetiden. jeg tror ikke jeg bare snakker for meg når jeg sier at vi GLEDER OSS sinnsykt!!!

S6300493

S6300496

Vår første ordentlige kjøretur!

Dagen i dag har vært svært effektiv.Vi fikk hentet skilter til bilen, men fant straks ut at skiltene var i feil format. Dette fikset vi med teip (en midlertidig løsning).. hehe. Anja lærte å kjøre bilen slik at vi kunne dra ned til Hønefoss for å ordne en del ting. Vi fikk vasket bilen, også motoren(noe som var littt skummelt (vi trodde den skulle sprenge), haha), skiftet bremselys, fyllt på luft i dekkene, satt på klistremerker og sist men ikke minst fyllt bensin:D.. Vi føler nå at ting begynner å falle på plass, og det som gjenstår nå er å sette på resten av klistremerkene, samt få byttet skilter, og å få vasket bilen inni:)
Nå er det bare 3 dager igjen til dåpen, og vi gleder oss!!!

Til tross for regnfulle dager!

Lille Promille er straks klar for speed på veiene i Norge!
Tirsdag og Onsdag har jentene stått på og arbeidet med bilen. Fingrene verker, men smilet består siden vi har fått fjernet alle klistremerkene som var på bilen. (Og det var mange)!
Vi har vært på shopping på både IKEA og Kuben. Fristene for å ha ferdig bilen nærmer seg, men det gjør også resultatet :-)
Alle jentene er så flinke og vi kommer til å få en knall måned!!!!:-D

Bedre sent enn aldri, sa man!

Jaa.. I dag hentet vi da vår kjære Lille promille. :) Et hjertesukk var det å få den, og jeg kan si det slik at det er flere tonn som har lettet fra skuldrene mine! Men det er utrolig mye arbeid igjen. Vi må gå rundt med sponsorlapper, selv om vi begynner å få utrolig dårlig tid med dette også.
Hadde vi bare hatt denne bilen i orden for lenge siden!

Jaa.. I dag hentet vi da vår kjære Lille promille. :) Et hjertesukk var det å få den, og jeg kan si det slik at det er flere tonn som har lettet fra skuldrene mine! Men det er utrolig mye arbeid igjen. Vi må gå rundt med sponsorlapper, selv om vi begynner å få utrolig dårlig tid med dette også.
Hadde vi bare hatt denne bilen i orden for lenge siden!Vi vil gjerne takke Reklameservice, Mekonomen og Spar Noresund som hittil har vært snille og gode og sagt ja til å sponse/hjelpe oss med det ene eller det andre. Det er jo nemmelig faktisk kun 4 uker til dåpen (!!!)

Hadde vi bare hatt denne bilen i orden for lenge siden!Vi vil gjerne takke Reklameservice, Mekonomen og Spar Noresund som hittil har vært snille og gode og sagt ja til å sponse/hjelpe oss med det ene eller det andre. Det er jo nemmelig faktisk kun 4 uker til dåpen (!!!)Videre er det jo snart Humak, hvor russen stiller opp for å skaffe penger til en skole SOS barnebyer bygger i Zambia. Et utrolig godt arbeid som bilen lenge før skolen har bestemt seg for å være med.

Hadde vi bare hatt denne bilen i orden for lenge siden!Vi vil gjerne takke Reklameservice, Mekonomen og Spar Noresund som hittil har vært snille og gode og sagt ja til å sponse/hjelpe oss med det ene eller det andre. Det er jo nemmelig faktisk kun 4 uker til dåpen (!!!)Videre er det jo snart Humak, hvor russen stiller opp for å skaffe penger til en skole SOS barnebyer bygger i Zambia. Et utrolig godt arbeid som bilen lenge før skolen har bestemt seg for å være med.Vi skal nemmelig utrette noe som russ 2009! Og jeg gleder meg så indelig til denne tiden, og der har jeg alle jentene mine i ryggen.

Ny bil og genserne har kommet :D

Jentene snakket veldig sammen anngående kjøp av en caravelle. Ingen av jentene ville egentlig gå til innskaffelse av en slik bil, vi var egentlig veldig interesserte i en Beuville, og de som hadde den ville virkelig selge den til oss, så før vi egentlig visste ordet av det ble det ENDA en ny bil, gitt. Det er bra at vi får bestemt oss liksom. Men NÅ skal vi ikke forandre på noe, for har allerede sendt en del av pengene.

Må gå til anskaffelse av en henger fordi det bare er sommerdekk på den =( men den står liksom i Modum så det er ikke noe stress… =)

Den 10. januar, bestilte jeg gensere til alle jentene, og i dag har dem endelig kommet i hus :D Så nå har vi flotte Lille Promille gensere i tillegg til bil :D

alt begynner å falle på plass nå altså, kjempe flott. Vi er alle kjempefornøyde..!

06.02.2009

06.02.2009

Bil i BOKS!

I går var jentene på biblioteket for å en gang for alle bestemme seg for hvilke bil som skulle bli Lille Promille 2009, og før vi visste ordet av det hadde vi kjøpt en Caravelle 1991 modell som står i Sjåk!

Tusen takk for de bidragene vi fikk på bil. Det var ekstremt hjelpsomt og motiverende at folk brydde seg =) Men nå er den altså i boks…

Bilen er utrolig stygg utenpå, men vi håper at med litt hjelp skal vi få den nylakkert før februar er omme :) Så skal vi trekke om setene og gjøre den litt til vår egen :)

Hurraa:D Nå falt 20 kg fra skuldrene våre :)

Første gang på prøvetur

Ja i går var vi og så på vår første russebil etter det store kræsjet, og det viste seg og ikke være det største og beste vi kunne funnet.

Alle jentene samlet seg for første gang på en liten stund etter mye stress på skolen, og det var utrolig koselig å kunne sette seg inn i en bil og få en forsmak på det som kanskje ble Lille Promille i Hønefoss 09.. Men slik endte det altså ikke denne gangen heller.

Bilen var helt forferdelig og kjøre, og det var ikke mulig at vi skulle gi så mye som de ville ha for den bilen der. Jaja, da er det bare å holde utkikk etter flere.

NÅR SKAL HELLET SNU FOR OSS? NÅR Skal lille promille stå klar til russetiden om litt under 3 mnd.

Takk til dere som har gitt oss tips, alt avhenger av slikt nå.

Jentene i Lille Promille

Premieren nærmer seg!

Premieren til russerevyen nærmere seg med store skritt. Det ser ut til å blir en knakende bra revy i år, og det er bare å kjøpe billetter hvis du ikke allerede har gjort det! Vi står på dager og kvelder for å kunne underholde hele Hønefoss og revyen er absolutt verdt å se!
Det er synd at det er så få som kjøper billetter, men vi håper at flere kjøper når det nærmer seg enda mer.

Annonse